Skip to main content

Tíz új Scania tehergépjárművet szerzett be a Galambos Trans Kft.

Több tekintetben is korszakváltáson megy keresztül az idén már harmincéves múltra visszatekintő Galambos Trans Kft. Egyrészt a cég operatív irányítását nemrég átvette a következő generáció Galambos Mátyás személyében, másrészt a flottában eddig uralkodó két márkát megkezdte leváltani az új belépőnek számító Scania.

Harminc évvel ezelőtt a jelenlegi tulajdonosok, Galambos Balázs és Galambos Tamás édesapja egyetlen teherautóval indította útjára a ma már kiterjedt, széles profilú cégcsoportként működő családi vállalkozást. Az 1990-es években még csak 3,5, illetve 7,5 tonnás tehergépjárművekből állt a flotta, majd 2004-ben jelentek meg az első 12 tonnás modellek is a járműparkban. Időközben elkészült a cég első logisztikai bázisa, majd 2013-tól már cserefelépítményes, tandempótkocsis szerelvények is bekerültek az akkor már összesen hatvan járművet számláló flottába.

Ma három ágból tevődik össze a 74 főt foglalkoztató Galambos Trans Kft. fuvarozási tevékenysége. Az első a belföldi fuvarozás főként gyárak kiszolgálására, sok esetben a nap 24 órájában dolgozó járművekkel, amit egy 26 ezer négyzetméteres logisztikai központ is támogat. A második a nemzetközi, „négykezes” expressz fuvarozás, amelyet felépítményezett, szóló teherautókkal látnak el. A harmadik pedig a döntően nyerges szerelvényekkel végzett nemzetközi fuvarozás. Ez utóbbi tovább bontható a környező országok viszonylatában folytatott rövid távú fuvarozásra, amelynél a járművezetők minden éjszakát otthon tölthetnek, valamint a klasszikus hosszú távú, nyugateurópai feladatokra. A cégvezetés azt a stratégiát követi, hogy a most beszerzett Scania járművek az első négy évben hosszú távú feladatokat végeznek, utána négy évig rövid távú nemzetközi viszonylatokon dolgoznak, nyolcéves koruk után pedig belföldön teljesítenek majd szolgálatot.

Jelenleg ötven ponyvás jármű alkotja a Galambos Trans Kft. flottáját, hét 7,5, illetve 3,5 tonnás teherautó, tíz 7,5 tonna feletti össztömegű tehergépkocsi, huszonöt nyerges szerelvény, valamint nyolc tandempótkocsis szerelvény. Ezek között pedig idén május óta négy Scania R 500 nyerges vontató és hat Scania R 320 típusú, 18 tonnás, felépítményezett teherautó díszeleg.

Körültekintő döntés

Amióta az ifjú generáció, azaz Galambos Mátyás belépett a cég életébe, több területen is új utakat kezdtünk járni. Például ennek eredményeként került harminc év után egy számunkra új márka, a Scania a flottába. Mi pedig büszkék vagyunk erre a generációváltásra”

– kezdte a Galambos testvérpár.

Elsősorban a meggyőző műszaki megoldások és szervizháttér miatt esett a választásunk a griffes márkára”

– vette át a szót Galambos Mátyás.

„Szervizvezetőnk lehetőséget kapott, hogy egy napot eltölthessen a Scania Hungária Kft. nagykanizsai szervizében. Ennek során mélyebben megismerhette a járművek azon műszaki sajátosságait is, amelyeknek a megbízhatóságuk köszönhető. Továbbá az is bizalmat ébresztett benne, hogy a műhelyben kizárólag eredeti csomagolású gyári alkatrészekkel találkozott. A Scania teherautók üzemanyagfogyasztásáról és megbízhatóságáról pedig jó híreket hallottunk más fuvarozóktól

– folytatta az operatív vezető.

„Mindemellett kaptunk egy kedvező ajánlatot, amely hatvan hónapra, illetve hatszázezer kilométerre szóló teljes körű javítási és karbantartási szerződést, valamint műszaki mentést is magában foglalt. A márka profi színvonalú nemzetközi segélyszolgálata szintén sokat nyomott a latban, hiszen számunkra kulcsfontosságú a járművek folyamatos rendelkezésre állása. Természetesen a gépjárművezetők véleményét is kikértük döntésünk meghozatalához, akik lelkesen ültek át a Scania járművekbe. Ez a választásunk tehát a sofőrállományunkra is jó hatással van”

– magyarázta Galambos Mátyás.

Messzemenően takarékosak és kényelmesek

„Az első hónapok és a járművenként eddig megtett néhány tízezer kilométer tapasztalatai alapján a Scania termékei és szolgáltatásai minden szempontból megfelelnek a várakozásainknak. Műszaki probléma még nem fordult elő, az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig közel húsz százalékkal kedvezőbb a többi tehergépkocsinkéhoz képest. Járművezető munkatársaink elégedettek a motorok és a retarder teljesítményével, valamint kifejezetten szeretik az Opticruise automatizált váltó működését. 

Továbbá dicsérik a belső tér ergonomikus és logikus kialakítását, igényes anyagait, kiváló rakodórekeszeit, valamint a személyautókét is túlszárnyaló kényelmét. Nem titok, hogy ezzel a beszerzésünkkel igyekeztünk a gépkocsivezetők kedvében járni, ezért gazdag biztonsági és kényelmi felszereltséggel rendeltük meg az új eszközeinket. Többek között teljesen LED-es világítással, gyári navigációs rendszerrel, integrált álló helyzeti légkondicionálóval, prémiumszintű vezetőüléssel, a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérléssel és adaptív sebességtartó rendszerrel is segítik a munkavégzést. Fontos hozzátenni, hogy az R 320-as modelleket ugyanazzal a felszereltségi szinttel rendeltük, mint az R 500-asokat”

– mondta Galambos Mátyás.

Scania Vépen

Kiváló háttértámogatás

 „Ezenkívül a munkatársaink átfogó járművezető-képzést is kaptak a Scania Hungária Kft. oktatójától. A Scania Flottamenedzsment nagyon hasznos heti jelentéseinek áttekintésével pedig jól nyomon követhetjük a teljesítményüket, ami jelenleg 82 és 94 százalék közé esik. A szervizhálózattal viszont még nincs különösebb tapasztalatunk. Csupán annyi, hogy járműveink az első olajcserén már átestek a nagykanizsai márkaszervizben, és ennek során minden flottul ment. Mindezek alapján az a célunk, hogy hosszú távú együttműködést alakítsunk ki a Scania márkával”

– zárta a szót elégedetten a Galambos Trans Kft. operatív vezetője.

„Az első hónapok tapasztalatai alapján a Scania termékei és szolgáltatásai minden szempontból megfelelnek a várakozásainknak. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás közel húsz százalékkal kedvezőbb a többi tehergépkocsinkéhoz képest.”

Galambos Mátyás, a Galambos Trans Kft. operatív vezetője

Galambos Trans Scania átadás